reklamlar

haberler

manşet haberler

Personel Sağlık Personeli Sağlıkçılar PersonelSaglik.NET

10 Mayıs 2016 Salı

AVRUPADA DEĞİL TÜRKİYEDE MODERN BİR KÖY OKULU

  Hatay ili Yayladağı ilçesi Yoncakaya İlkokulunun kaderi Müdür Yetkili Öğretmen İzzet VURAL' ın 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında atanmasıyla değişti. Okul gerçekten köy okulu denilmeyecek gibi modern bir görünüme kavuşmuş durumdadır. Bu başarıyı nasıl yakaladığını kendi ağzından dinleyelim.


Okula atandığım yıl gerçekten şok olmuştum. Okul eğitim-öğretim ortamını boşverin girilmeyecek kadar kötü bir durumdaydı. Tavanlar sipsiyah is olmuş durumda, dış boyası mahvolmuş doğru dürüst eğitim-öğretim araç gereci yok, harabeye dönmüş bir okul ile karşı karşıyaydım. Köy muhtarı ile görüşüp, sınıfları ve dış boyasını yaptırdım, okulun ana giriş kapısını değiştirdim. Öğrencilerin yeni eğitim-öğretim yılına güzel bir ortamda başlamasını amaçlamıştım. Daha sonra sınıf panolarını,yazı tahtalarını değiştirdim ancak eksik olan bir çok şey vardı ve bir plan yapıp işe koyuldum. Önceleri bir çok kişi köy okulu deyip yardım etmek istemedi ancak yılmayıp devam ettim. Çocuklar okul bahçesinde oynamayı bırakın yürüyemiyordu bile, her yer çukurdu. Bahçe toprak olduğu için sınıflar çamur içindeydi. Öncelikle bahçe içerisine parke taşı döşettim. Parke taşını okula değil başka yere döşeyelim yeni okul yapacağız v.b bir çok soruna rağmen bu işi başardım. Bir dernek yardımı ile basketbol potaları aldım, voleybol sahası yaptım, okulun elektrik tesisatını değiştirdim, okul öncesi öğrenilerimiz için oyuncaklar alıp, kendilerine uygun lavabo ve tuvalet yaptırdım. Projeksiyon makinesinden tutun müdür odası takımına kadar bir çok şeyi değiştirdim. Ben yaptıkça çocuklarımızın gözünden akan mutluluk bana güç verdi ve yardımseverlere ulaşmaya çalıştım. Bir yardımsever aracılığı ile 65 öğrencimize bisiklet dağıtımı yaptık. Bu yıl yine bir hayırsever aracılığı ile okulun sıvasını yenileyip duvarlarını ve tavanını mermer ile kaplattım. Sınıflarımızın kapısını,tuvalet taşlarını, lavabolarını musluklara kadar değiştirdim. Tahta olan tavana asma tavan yapıp modern adınlatma cihazları ile aydınlatmasını sağladım. Anasınıfı olarak kullandığımız lojmanımızı aynı şekilde yaptım. Mutfak dolabına kadar değiştirdim. Başka bir hayırsever yardımı ile şarjlı lambalar, elektirikli ısıtıcılar, kömür sobası, perdeler, halılar, özel eğitim ve okulöncesi öğrencileri için oyuncaklar, eğitim-öğretim araç-gereçleri aldım. İlkokul çocuklarımız için yardımcı kaynaklar, hikaye kitapları, futbol,voleybol,basketbol topları v.b araç-gereçleri tamamladım. Başlarda hiç bir şekilde yardım bulamamak içimi çok acıtmıştı ama bu çocukların böyle güzel bir ortamı hak ettiklerini düşünerek yılmadan yoluma devam ettim. Amacım bir belge almak veya derse girip çıkmak olmadı aksine sadece öğrencilerimin mutluluğunu düşündüm. Bize yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum. 


2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılına modern bir ortamda eğitim-öğretim gören çocuklarımıza başarılar diliyor ve Hatay Yayladağı Yoncakaya Müdür Yetkili Öğretmenimiz İzzet VURAL' a teşekkür ediyor ve diğer yöneticilere de örnek olmasını diliyoruz. Okulumuza ait bazı resimler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Haberdata.com Güncel Son Dakika Haberleri